Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise Kruiver - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Denise Kruiver - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 Maart 2014 | Australië, Sydney

Ik ben er! Sydney centrum :)) supercoole stad. Vond het wel even moeilijk om het hostel in Manly te verlaten, maar ben nu al blij hier te zijn! Vanmorgen had ik een dubbel gevoel, ben ik wel lang genoeg gebleven in Manly, heb ik alles wel gezien, maar dat heb je nooit, maar wel genoeg... Waarschijnlijk ook gewoon smoesjes omdat ik t toch wel spannend vond, dit was de eerste keer echt alleen reizen (van het vliegveld werd ik nog opgehaald door een Nederlands iemand van het hostel) Weg van de (veilige) Nederlanders, op naar t avontuur! Maar Manly was zeker een heel leuk begin van mn reis :)

Dinsdag 11 maart: Sydney

Pff af en toe voelt het wel als een wedstrijd hier. Zoveel te zien en doen, zo ' weinig' tijd! Vanmorgen 7.30 opgestaan, ontbeten en richting Surry Hills gelopen (een buurt van Sydney). Toen weer snel terug en richting Town Hall voor de gratis rondleiding van 10.30. Hele leuke rondleiding langs alle hoogtepunten, hele enthousiaste gids. Ze liet ook de kleine straatjes zien en ondergrondse routes met winkels. Na de rondleiding van 2,5 uur was ik wel even moe en ben ik de Starbucks ingegaan voor een cappucino. Starbucks heb je hier heel veel! Toen ik terug in het hostel kwam even op bed gelegen hihi... Daarna ' moest' ik wel weer de deur uit om m'n Blue Mountains tour te regelen...
Twee uur later en ik ben $1000 lichter...

Niet bestolen hoor! Paar tourtjes geboekt... ;)
Fraser Island, Withsundays, surfles...Zie foto's voor een voorproefje!! Ik ga zondag 30maart naar Fraser Island 2dagen met 4weeldrive auto over het eiland en slapen in een tent (hopelijk is het droog!) en 4 april naar The Whitsunday Islands met een zeilboot 2nachten 3dagen...

Blue Mountains
Moest erg vroeg op vandaag voor de Blue Mountains!! 6.15... Dat reizen is nog hard werken :P maar was erg mooi! zal wat foto's uploaden, dan snappen jullie wat ik bedoel ;)
Gisteravond trouwens voor het eerst in m'n eentje een club ingegaan... Was best spannend! Maar twee aardige meiden begonnen vrij snel een praatje met me te maken en er was een band aan het spelen dat was wel leuk. Later buiten nog even gekletst met wat mensen. Terug bij het hostel buiten nog even kopje thee gedronken en twee Engelse meiden ontmoet, erg aardig, zeiden gelijk dat ik met hun mee kon als ik me verveelde... (als je rookt heb je echt snel aanspraak!! (sorry pap!rook niet veel :P))

Ze hebben trouwens onwijs veel sushi restaurants hier in Sydney... Zooo lekker en makkelijk jammm jammm...

Donderdag, laatste dag in Sydney, ik doe even rustig aan, als een blok geslapen na gister hele dag wandelen... Lekker even mn haar gewassen en ga lekker ontbijten bij Tom N Toms (een soort Starbucks) met bananenbrood en een Flat White :) Dat bananenbrood is zo lekker hier!!
Ik heb wel zin om te surfen en nieuwe mensen te ontmoeten. Maar deze laatste dag in Sydney nog even Chinatown in wat inkopen doen.

Je leert zo alleen wel jezelf kennen... ;)

Oja en de mensen zijn allemaal zo aardig... de man van de 'goedkope-bigbazar-winkel' met hey dear how are you of de man van de 7Eleven, die me hielp met me busticket... dat je met een glimlach de winkel uitgaat :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Ik ga zes weken naar Australie!!!!!

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7759

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 22 April 2014

6 Weken langs de Oostkust van Australie reizen

Landen bezocht: